söndag 26 augusti 2012

Oj ett inlägg...

... i minuten gör jag, känns det som ;)))
Idag en mycket regnig söndag och ensam hemma...
Har åtagit mej att måla stolar..och det gör jag:)
Morgon middag kväll ..känns det som ...
Nääe då..riktigt så mycket målande blir det inte..
men tar tid gör det för det är
väldigt mycket kryss i ryggen!!..
I morgon kväll ska sista vavet färg på är det tänkt..
och sen är det bara tyget som ska väljas !!


En söndag kan ju vara lång oxå.. om det regnar... vilket då innebär att det finns tid för bakning:)
Söta sakers blogg är en blogg jag läser med jämna mellanrum...
Såg de här snabb-bakade kakornaför nån dag sen och ville prova.. som vanligt fick jag ändra lite på receptet.. hade ingen gräddfil hemma och provade lättcreme fraiche..verkar gå bra det oxå..
Vet iofs  inte hur de ska smaka med gräddfil förstås:)



Söta sakers Smörkakor
  • 100 g smör
  • 2 dl vetemjöl
  • 2 msk gräddfil
  • pärlsocker att rulla i mellan ...0,5 - 1 dl
Arbeta samman det mjukt smöret,  mjölet och gräddfilen.
(eller som jag gjorde.. tog lätt creme fraiche)
Rulla till små bollar och vänd dem i ordentligt mycket pärlsocker.
Platta till lätt och lägg på plåt med bakplåtspapper.
 Grädda i 175 ° i 10-12 minuter.
Kakorna ska bli fasta på utsidan men vara mjuka inuti.
Receptet finner ni här.. 
Jag fick en sån där mormorskänsla...:)
när jag smakade på en kaka ..smörkringlor..


Lite mer mormorskänsla kan man faktiskt få av de här gamla ljusstakarna..!..
 Loppade av en händelse igår när jag gick snabbt över vårt lilla torg ..
 skulle bara gå förbi loppisstånden tänkte jag..men...;))))


Lite mörka bilder.. tar ju med mobilen och bloggar genom mobilen..
MEN idag kommer min egen lilla dator hem igen...
förhoppningvis frisk från viruset...
Så då spörs det om jag får ordning på allt igen...:)

Men visst är det fina ljusstakarna..
OCH ta mej tusan..tror jag att det ska få vara såå här höstligt murriga ..
och inte bli målade vita:!!!!
 Å.. ett fynd.. loppistanten ville bara ha en Selma..dvs en tjuga:)
[]...Pia

Ps....nu får ni ha en skön & goo söndag.. tänd lite ljus och må gött..
och kanske baka en liten kaka :)
Jag drar på mej regnstället och draaar ut med hunden  OCH trotsar vädret...ds.




2 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Testar för att se om det går att kommentera eftersom det är stora problemet att kommentera hos många bloggare..

Viola sa...

Dom dära små runda sakerna såg livsfarligt goda ut :) stakarna var väldans fina...ha en bra vecka, kram VIOLAN