söndag 12 augusti 2012

Söndag redan ???

.... Åh det vill jag inte !!!
Men tiden kan man inte stanna, fast man skulle vilja göra det ibland ;))
OCH nu är det snart dax att börja jobba igen, efter att ha varit ledig länge!!
Konstigt nog är det likadant varje år, man vänjer sej aldrig ;))...
Men bara de första dagarna har gått så är det som vanligt igen!!


Fram till hit.. skrev jag  inatt på mobilen men hann inte längre... för helt plötsligt så slutade blogger att fungera.. kanske tyckte "den" att vi skulle sova då..klockan halv ett:)..
Så jag fortsätter väl nu idag..söndagsfm....
Bilden visar mitt "lilla" våningsfat av gamla loppade nysilverfat...slitna och inte putsade !..
Vill ha den där slitna patinan..:)
Kul att göra såna här fat..och det här ska ska jag nog mest ha till pyntefat..ute på nåt bord med olika  "höstliga" arr. sedan åker det nog in på altanen för juliga saker..:)


Iår lördag...så tog jag en tur ut till V. Sund och Annika H. och köpte lite nybakade tunnbröd ....
Jäklar vad det är gôtt med såna där tunnbröd... i ett inlägg som jag gjorde i våras så visade jag med lite bilder på när vi, ett gäng glada "bagare" var hos Annika för att testa hennes norska stekhäll...Då hade jag med mej ett stort lass med både mjuk  & hårt tunnbröd... gick åt som smör i solsken minsann...

*
Ja så är det då SÖNDAG... dagen FÖRE första jobbardan... EFTER en lååååång semester......


*
Äsch inget att traggla om nu... tar en tur ut med lilla vovven  istället...
 
[]...Pia


Ps...Carpe diem..  ds.:)

4 kommentarer:

EM sa...

Jag gillar hösten, så det känns ganska ok ändå. Men visst är det lite trist när den lediga tiden byts mot arbetstid...
kram elsamarianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Visst är det så, samma varje år. Söndag före jobbstart innfinner sig lite, vill inte-känsla, och så ska man lyckas somna på kvällen...
Jag har en vecka till, men vet att den kommer gå fort fort. Så fint du gjort med rönnbären, det är himlans mycket av dom iår. Hoppas inte snömängden blir lika frodig!!
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så är det...jag börjar också i morgon.
Ha en mysig söndag.
Kram Agneta

Hulda sa...

Så vakre fat! Likte så godt rognebærene du har pynta med på det øverste fatet. Virkelig skjønt.