torsdag 16 augusti 2012

Vardagen ...

...tar vid efter semestern, på både gott & ont..
Det goda OCH det onda är faktiskt rutinerna..;)))
Der är väl som med kakan, man vill både äta den och ha den kvar!!!!


Nåja nu är det som det är ..semestern slut och jobbet börjar...
Tre dagar har jag iallafall jobbat och tro´t den som vill ..
gick som om man aldrig varit från jobbet i sex veckor;).
Idag dock en ledig dag...
 Jag har skrivit förut om mina loppade bord..
Nu har jag målat ett av borden ...det allra minsta av dem!


Ett litet behändigt bord! I nåt fane´rliknade material...
skulle tro det var såna här bord som var poppis på 60 -talet, kanske ännu tidigare..
Små bord är behändigt och bra...:) 
Det här ska jag ha vid en liten tvsoffa i lilla tvrummet...
Bra att ha alltså..
även ute på altanen där det nu står..
Jag har vaxat bordskivan,
för att det ska bli tåligt för barnbarnens saftglas..m.m :)
Men passar perfekt till mina magasin och kaffekoppen, 
just nu på kvällarna på altanen...
Bäst att njuuuuta så länge det går... 
så jag tar en vilopaus i fotöljen innan det blir för kallt att sitta därute..!


Så här såg det ut innan jag fick fatt i målarpenseln;)))
Ett billligt loppisbord..blir riktigt fint när det blir målat.. i ljust ljust grått..
(v-slip som jag blandat i lite grön umra)
Såklart  har jag slipat lite här & där, kanter med mera...

Instagram... ja det är nåt jag snöat in på nu.. himla roligt:)
Och här är det  några  bilder som jag mixtrat lite med i det programmet...
Regn på bladen... en bild jag togi lilla trädgården min,
 med mobilen strax efter att en  regnskur hade dragit iväg... och så in i Instagram.....som förstärkt ljuset lite.


Kvällspromenaden sent igår kväll... nyponrosor efter vägen.. vackert vackert...

Söndagsturen till Sågudden ..där blev det några bilder med kameran igen...
tuppen och hönorna spatserade i en liten inhängnad där!
[]...Pia

3 kommentarer:

EM sa...

Har du också snöat in på instagram. Det är ju en perfekt kombination till bloggen.
Eftersom mitt album är fullt, det som hör till bloggen, så klistrar jag in bildadressen från instagram istället. Tills jag vet hur jag ska göra med det där med bloggar o allt annat.
Bordet blev ju jättefint. Ångrar nu att jag målat mitt sånt svart...
kram elsamarianne

LantlivsAnette sa...

Jaa, nu har man börjat jobba..vart stog semestern vägen, så tänker man varje år..
Såå himla fint bord..och vad fint du har i verandan..en riktigt mysig plats där i fotöljen med kaffet o en tidning..
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Anki sa...

Heellluuu där!
De va inte igår du! Vilka härliga bilder, hönor vill jag oxå ha, fast jag är ju liiite rädd för dom så det får nog va!
Nä har du fått virus, hoppas det ordnar sig...inge roligt sånt där!

Fina bilder, det är roligt att leka men jag är så dålig på det..det blir liksom bara skit av alltihop, haha!
Å snyggt bord, det har du gjort bra!

Ha en fin dag!
KRAAM!