onsdag 15 januari 2014

Törs man visa att...

...man börjat.....påskpyssla;-) 

 Jo då det är sant, orkade inte hålla mej längre...
 För så fort julen åkt ut så åkte påsken in!!! 
Riktigt så illa är det inte som tur är..att jag påskpyntat alltså ;-)


 Har "bara" knåpat ihop en liten trio med påskägg...än:)


Stommen är ett frigolitägg eller stylolit heter det väl..! 
 Sen bara rev jag stora och små bitar av en
 urgammal tidning (1846;) och limmade fast det på ägget..  
Stansade ut olika storlekar på blommor.. i olika pappersmaterial...
(vaxat papper, golvpapp, tidningen)


  
Mittenpricken blev vad som fanns i min närhet.. knappnålar och nåt blingbling...



Rostig ståltråd, lakansremsor, jutesnöre, spetsband .




[]




Så litte gött på slutet;).. Kryddiga Äppelmuffins, receptet finner ni här i 
Väääldigt goa och värt att göra.. Min fikagäst idag, tyckte oxå det;)))



[]...Pia

2 kommentarer:

Älfgärdet sa...

Du är änna gaaalen männska! Finns ingen hejd på ditt pysslande. Efter månader rent utav år när jag försummat bloggvärlden så har jag hittat hit igen! Har saknat det så mycket upptäckte jag :). Så nu hoppas jag det blir tätare besök igen & tätare med inlägg för egen del ;P. Allt gott <3

Elzie sa...

Vilka fina ägg. Hade gärna haft ett sånt här hemma, men det blir lite långt att köra och köpa det, haha.
Muffinsen såg inte fel ut dom heller.
Ha en fin helg vännen.
Kram Elzie